perjantai 4. kesäkuuta 2010

Atschi, atschi, atschi, prosit!

Veterinären misstänker att Cosmo är allergisk mot pollen. Så nu kör vi med ögondroppar, örondroppar, spray på nosen, Atarax i maten och tvätt en gång i veckan. Han tycker inte alls om droppar, speciellt i öronen. Nej, han smet iväg så fort jag närmade honom med nåt (annat än godis) i handen, och när jag fick tag i honom ryckte & fajtade han ordentligt, försökte t o m hugga flaskan & min hand. Men si, det blir inga av med det. Har mamma bestämt att nu är det dropp-time så är det. Nu har jag lärt mig tekniken & sprutar på, och han protesterar inte så mycket längre. Jag tycker det är lite synd om lillemannen. Men där ute går han omkring & viftar & nosar precis som vanligt, så så mycket skada kan han inte ha tagit från varken det ena eller det andra. Vi ska in före midsommar för att se om allt detta gjort någon nytta. Håll tummarna!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti