maanantai 14. kesäkuuta 2010

Agility is the shit!

Tänään oltiin Cosmon kanssa ekaa kertaa kahestaan aksaamassa. Hyvin meni, Cosmo meni upeesti ja jopa minä onnistuin pari kertaa ohjauksessani niin että Elinalta pääsi innostunut "jes, hyvä!" :) Muuten Cosmo on ollu tänään vähän okoncentrerad, onneks oli yksäri niin sai palkinnoks hyvästä suorituksesta juosta hallissa lelun kanssa miten tahtoi.

Päivän rata:









Rataan kuului 4 hyppyä ja putki. Piece of cake pikku Cosmolle, mutta mä olin helisemässä valssin ja sylikäännöksen ja silmä-käsi-jalka-koordinaationi kanssa! Lisäks reenattiin keppejä ja vähän kontakteja.

Cosmo on ihan väsy tunnin rehkimisen jälkeen:













Niin oon kyllä mäkin! Hyvää yötä!

perjantai 4. kesäkuuta 2010

Atschi, atschi, atschi, prosit!

Veterinären misstänker att Cosmo är allergisk mot pollen. Så nu kör vi med ögondroppar, örondroppar, spray på nosen, Atarax i maten och tvätt en gång i veckan. Han tycker inte alls om droppar, speciellt i öronen. Nej, han smet iväg så fort jag närmade honom med nåt (annat än godis) i handen, och när jag fick tag i honom ryckte & fajtade han ordentligt, försökte t o m hugga flaskan & min hand. Men si, det blir inga av med det. Har mamma bestämt att nu är det dropp-time så är det. Nu har jag lärt mig tekniken & sprutar på, och han protesterar inte så mycket längre. Jag tycker det är lite synd om lillemannen. Men där ute går han omkring & viftar & nosar precis som vanligt, så så mycket skada kan han inte ha tagit från varken det ena eller det andra. Vi ska in före midsommar för att se om allt detta gjort någon nytta. Håll tummarna!