Heti, kun oltiin päätetty ottaa pentueen rasavilli, saatiin kasvattajalta neuvoja ja nimiä. Niinpä sitten heti koiran saavuttua uuteen kotiinsa ilmoittauduttiin koiranomi Janitan pentukurssille. Cosmon kaikki sisarukset kävi saman kurssin, kaks niistä oli samassa ryhmässä meidän kanssa.
Kurssi tuntui kalliilta, kun just oltiin maksettu koira, sen ruoka ja kaikki välttämättömät tarvikkeet, mutta se oli todella "money well spent". Kurssilla opiskeltiin perustaitoja (istumista, sivulletuloa, luoksetuloa), kokeiltiin jäljestämistä sekä opittiin koiran venyttelyä ja hoitoa (turkin, hampaiden, tassujen). Kurssiin kuului myös hyvin hyödyllinen johtajuusluento (jolle voi mennä erikseenkin). Luento oli todellinen "eyeopener", ja sieltä saatuja prujuja vaalitaan huolella - vieläkin välillä selailen niitä tarkistaakseni muutamia perusjuttuja. Niillä mennään ;-)
Me käytiin Cosmon kanssa vielä samassa paikassa pentujatkokurssi, jossa syvennettiin pentukurssilla opittuja taitoja sekä tutustuttiin agilityyn, tokoon, bh-taitoihin ja hakuun.
Viime vuoden kurssisaldo on huima - pentujatkokurssi, kaks privaattia agilitykurssia (vain meille tollereille), naksutinkurssi, ja vielä TOKO, joka sekin ensin privaatisti ja syksyllä Janitan kautta, ja sitä nyt jatketaan.
Jatkoa seuraa...
sunnuntai 24. tammikuuta 2010
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)

Ei kommentteja:
Lähetä kommentti