tiistai 15. joulukuuta 2009

Reissu meni hyvin, tylsintä oli paluumatkalla, kun C olis niin mielellään leikkinyt vastapäätä istuneen springerspanielin kanssa. Vähän yli puolimatkassa takanamme istunut tarjoutui vaihtamaan paikkaa, ja viimiset puol tuntia menikin sit rauhallisesti.

Uusia (ja vanhoja) ihmisiä tavatessa tuli mieleen, että laitanpa jossain vaiheessa vaikka tänne blogiin meidän "koirasäännöt", eli vähän infoa siitä, miten me meidän pikku tollerin kanssa toimitaan ja ennen kaikkea miten halutaan muiden ihmisten meidän seurassa käyttäytyvän.

Lopuks pitää vielä tuulettaa, että ÄRSYTTÄÄ, kuinka koirien, etenkin pentujen, katsotaan olevan yleistä omaisuutta. Kaiken maailman ihmiset (tällä reissulla eräs erittäin epäkohtelias, ärsyttävä ja kaiken lisäks känninen naispuolinen) käy koiraan käsiks LUPAA KYSYMÄTTÄ. Ihan ystävällisissä rapsutusaikeissa useimmiten joo, mutta kyllä jo oman turvallisuudenkin takia kannattaa AINA pyytää omistajalta lupa ennen kuin koskee vieraaseen koiraan. Siinä menee koulutuksetkin ihan päin p****ttä kun just on koiralle koitettu opettaa, ettei saa luvatta mennä ketään tervehtimään, ja sitten kaikenlaiset "onpa söpö koira/mulla on itellänkin koira/mä tykkään koirista"-klähmijät katsoo oikeudekseen tosta noin vaan silitellä toisten koiria. AAARGH!!! Koittakaa muistaa kysyä lupa - kyllä ainakin meidän tolleria saa tervehtiä, kun kauniisti pyytää. Kunnioittakaa koiraa ja sen omistajaa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti